fbpx

Print 2013 brief – K volbám

17/04/2013 by admin

Klient

Projekt K volbám podporuje prvovoliče v účasti u voleb. Jejich rozhodnutí nebýt si jedno a rozhodnout se podle sebe prezentuje jako odvážný, osobní, aktivní krok, za který se nemusí stydět a na který naopak mohou být pyšní. V supervolebním roce 2014 s parlamentními a následně podzimními komunálními, senátními a evropskými volbami mohou být odvážní hned čtyřikrát.

Kampaň K volbám je projektem stejnojmenného občanského sdružení K volbám, které založila skupina absolventů Marketingové komunikace a PR Univerzity Karlovy v Praze spolu s dalšími spolupracovníky napříč různými obory. Projekt je neziskový, zcela nestranický, nezávislý a jeho cílem je pouze upozornit na důležitost aktivní volby bez preference určité politické strany či hnutí.

Problém

Češi téměř 25 let využívají všechny výhody svobodného demokratického systému a po více než padesáti letech si nemusejí nechávat svůj názor pro sebe. Možnosti rozhodovat o sobě však paradoxně využívají stále méně. Téměř 40 % oprávněných voličů o sobě v parlamentních volbách 2010 nechalo rozhodovat ostatní s odkazem na nejrůznější důvody od „jeden hlas nic nezmění” po „stejně jsou všichni politici stejná pakáž”, „není si stejně z čeho vybrat” nebo „o politiku se nezajímám”. Nespokojenost se situací (ať už osobní nebo společenskou) bývá zjednodušována na kritiku politiků a upozorňování na systémové nedostatky. Systém je ale složený z jednotlivců, kteří musí nejprve sami udělat první aktivní krok.

Příležitost

  • Účast u voleb jako první krok.
  • Kampaň K volbám podporuje mladé voliče ve využití šance a aktivní volbě podle sebe. Motivuje je k hledání důvodů, proč volit a ukazuje, že každý múže volit po svém a podle sebe.
  • Kampaň K volbám podporuje ve vědomí, že jít k volbám má smysl (bez ohledu na výsledek voleb).
  • Kampaň ukazuje, že zvolení kandidáti jsou našimi zastupiteli (vykonavateli instrukcí), nikoliv nadřízenými.
  • Chceme změnit společenské téma od důvodů proč nechodit k volbám k důvodům, proč stojí za to k volbám jít.

Komunikační cíle

Motivovat prvovoliče v zájmu o volby a k účasti u voleb. Zaujmout prvovoliče, aby se se sdělením ztotožnili. Vytvořit „pozitivní zájem o aktivní volby“: jít k volbám je důležitý a zodpovědný osobní projev vlastních názorů a hodnot, na který by měl být každý hrdý.

Cílová skupina

Primární cílovou skupinou je 450 tisíc prvovoličů (tj. ve věku 18 až 21 let) s další segmentací dle postoje k volbám:

Aktivní uvědomělý volič (potenciální ambasadoři kampaně). Pasivní uvědomělý volič (ví, že volit je důležité, ale jsou líní a nechají se snadno odradit překážkami). Aktivní odpůrce (vždy vyhraněni proti systému a společenským normám). Pasivní odpůrce (nezájem, rezignace, pocit bezmoci svým hlasem cokoliv změnit).

Sekundárními skupinami jsou lidé, které kampaň nemusí aktivně oslovovat, ale měli by být schopni se s ní ztotožnit a podpořit ji – rodiče, mentoři, učitelé a opinion leadeři (ať už lokální nebo známé osobnosti).

Načasování

1. fáze: Parlamentní volby v květnu 2014 2. fáze: Komunální volby, senátní volby a volby do Evropského parlamentu na podzim 2014

Komunikační tón

Jasný, srozumitelný, otevřený, důvěryhodný, výrazný, sebevědomý, důstojný, nekonfliktní, inteligentní, konstruktivní, neformální, vtipný

Média

“Výstup, který si cílová skupina bude chtít vyvěsit doma, ale přitom úplně nevyděsí rodiče”

Formát

Jednostránkový print na šířku.

Povinné podmínky

Uvedení webové adresy www.kvolbam.cz

admin