Soutěžní řád
Young Lions 2025
Preambule
Poslání a cíl soutěže
Young Lions je prestižní soutěž a tréninkový program pro mladé profesionály do 31 let zabývajících se komunikací značek, který rozvíjí jejich touhu a schopnost vydávat ze sebe to nejlepší a tvořit excelentní komunikační řešení.
Young Lions rozvíjí kreativní myšlení a klíčové schopnosti a dovednosti potřebné pro špičkové profesionály v oboru. Nabízí příležitost k růstu lidem ze všech typů agentur, freelancerů i zadavatelů reklamy v pěti kategoriích – Digital, Marketers, Media, PR a Print. Díky svému praktickému formátu přináší jedinečný sebepoznávací a seberozvojový zážitek. Účastnící vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo všeobecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s co nejoriginálnějším (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota vybere vítěze a v rámci Feedback sessions, porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem umět lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
1. Vyhlašovatel a orgány soutěže
1.1 Vyhlašovatelem soutěže je společnost Lionhearted s.r.o., IČ: 049 05 300, se sídlem Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Praha 2 (dále jako „Lionhearted“ nebo „Vyhlašovatel“), která je oficiálním reprezentantem festivalu Cannes Lions v České republice a vydává tento soutěžní řád jako závazný rámec soutěže. Soutěžící berou na vědomí a souhlasí s tím, že Vyhlašovatel může tento soutěžní řád jednostranně měnit. V takovém případě je změna účinná okamžikem zveřejnění na internetových stránkách Vyhlašovatele – www.younglions.cz.
1.2 Pro účely tohoto soutěžního řádu se pod níže uvedenými pojmy rozumí:
a) Vyhlašovatel: společnost Lionhearted s.r.o., IČ: 049 05 300, se sídlem Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Praha 2; korespondenční adresa Mánesova 1602/56, 120 00 Praha 2 – Vinohrady;
b) Soutěž: národní kolo soutěže Young Lions 2025;
c) Soutěžní tým: dvě do soutěže přihlášené osoby (soutěžící), kteří se účastní soutěže za podmínek stanovených tímto soutěžním řádem;
d) Soutěžící: člen soutěžního týmu, za něhož přihlašovatel uhradí poplatek specifikovaný v odst. 5.1 tohoto soutěžního řádu;
e) Soutěžní kategorie: kategorie, ve kterých se soutěží, tj. kategorie Digital, Marketers, Media, PR a Print;
f) Zadání: brief (úkol), který je soutěžnímu týmu přidělen ke zpracování;
g) Briefing session: proces přidělení briefu ke zpracování soutěžícím;
h) Soutěžní práce: zpracované zadání na základě briefu, které soutěžní tým samostatně vytvoří a odevzdá ve stanoveném termínu;
i) Vítězný tým: soutěžní tým, který se umístil v dané soutěžní kategorii na prvním místě, a jehož členové dosahují požadované úrovně znalosti anglického jazyka;
j) Orgány soutěže: organizační výbor a odborné poroty pro jednotlivé soutěžní kategorie.
1.3 Vyhlašovatel soutěže jmenuje orgány soutěže, kterými jsou organizační výbor a odborné poroty v jednotlivých kategoriích.
1.4 Organizační výbor zajišťuje průběh soutěže a doprovodných aktivit. Organizační výbor zejména posuzuje, zda jsou přihlášené týmy řádně přihlášeny a dohlíží na průběh soutěže (dle tohoto soutěžního řádu), a dále zejména rozhoduje o případné diskvalifikaci soutěžního týmu nebo jednotlivých soutěžících ze soutěže, pokud soutěžní tým nebo soutěžící nesplňuje podmínky stanovené tímto soutěžním řádem. V případě diskvalifikace jednoho ze soutěžících může druhý soutěžící v soutěži pokračovat, pokud bude mít k dispozici náhradníka, který bude splňovat podmínky stanovené tímto soutěžním řádem. Organizační výbor si může k rozhodování vyhradit i jiné věci, které nejsou výslovně stanoveny tímto soutěžním řádem.
1.5 Odbornou porotu tvoří prezident poroty a zpravidla další čtyři porotci, tj. porotu celkem tvoří pět členů. Porota se zabývá vlastním hodnocením soutěžních prací v dané kategorii. Porotci vykonávají pro vyhlašovatele hodnocení jednotlivých soutěžních prací.
1.6 Prezident odborné poroty se podílí na tvorbě zadání (briefu), který je až do okamžiku zadání tajný, a to jak ve vztahu k soutěžícím, tak ve vztahu k ostatním členům poroty, a podílí se rovněž na briefing session. Prezident poroty dále reprezentuje porotu, řídí její zasedání a po poradě s ostatními členy poroty stanoví způsob a kritéria hlasování a řídí jeho průběh.
1.7 Za účelem zajištění transparentnosti soutěže vyhlašovatel zajistí, že jména členů jednotlivých porot, jakož i jména členů organizačního výboru, budou nejpozději do 7. 3. 2025 zveřejněna na webových stránkách soutěže www.younglions.cz.
2. Soutěžící týmy a soutěžní kategorie
2.1 Do soutěže se mohou v jednotlivých soutěžních kategoriích přihlásit dvoučlenné soutěžní týmy se soutěžícími ve věku 31 let a méně (narozeni 20. 6. 1994 a později).
2.2 Soutěží se v následujících soutěžních kategoriích:
Digital – soutěžní kategorie určená pro kohokoli, kdo pracuje v oblasti tvorby digitálních strategií (zejména strategy planner, content marketing manager, social media manager, PPC specialist, web designer/technologist nebo copywriter) včetně freelancerů či zadavatelů reklamy; maximální kapacita je 26 Soutěžních týmů v kategorii;
Marketers – soutěžní kategorie vhodná pro kohokoli, kdo pracuje v oblasti tvorby komunikačních strategií u zadavatelů reklamy (zejména brand /product management, communication/media management). V této kategorii není dovoleno soutěžit soutěžícím zaměstnaným v reklamních agenturách či freelancerům; maximální kapacita je 26 Soutěžních týmů v kategorii;
Media – soutěžní kategorie vhodná pro kohokoli, kdo pracuje v oblasti tvorby komunikačních strategií (zejména strategy/communication/media planning, idea making, account management, media buying, market analyst/researcher nebo account planning) včetně freelancerů či zadavatelů reklamy; maximální kapacita je 26 Soutěžních týmů v kategorii;
PR – soutěžní kategorie vhodná pro kohokoli, kdo pracuje v oblasti PR (zejména strategy/media planning, account management, communications and PR management) včetně freelancerů či zadavatelů reklamy; maximální kapacita je 26 Soutěžních týmů v kategorii;
Print – soutěžní kategorie určená pro kohokoli, kdo pracuje v oblasti tvorby reklamních sdělení (zejména idea making, creative directing, art directing nebo copywriting) včetně freelancerů či zadavatelů reklamy; maximální kapacita je 40 Soutěžních týmů v kategorii.
2.3 Soutěžící se rekrutují primárně z komunikačních, digitálních, mediálních a PR agentur a ze zadavatelů. Soutěžit mohou i OSVČ v oboru marketing a komunikace, tzv. freelanceři. Soutěžní týmy mohou být vytvořeny účelově pouze pro tuto soutěž bez ohledu na společnost, pro kterou pracují.
2.4 Množství soutěžních týmů vyslaných z jedné společnosti není nijak omezeno.
2.5 Jeden soutěžní tým, příp. jeho soutěžící, je oprávněn soutěžit v jedné soutěžní kategorii.
2.6 Vyhlašovatel si vyhrazuje právo určit maximální počet týmů účastnících se v jednotlivých soutěžních kategoriích. Dále si vyhrazuje právo zrušit soutěžní kategorii v případě malého počtu přihlášených soutěžních týmů, zpravidla při počtu méně než patnácti týmů v dané soutěžní kategorii.
3. Porota a způsob hodnocení
3.1 O pořadí soutěžních týmů v každé soutěžní kategorii rozhoduje odborná porota. Pro každou soutěžní kategorii je sestavena samostatná porota, která posoudí soutěžní práce a vybere vítězný tým.
3.2 Průběh soutěže v každé soutěžní kategorii je následující:
Den 1 – briefing session – Soutěžní týmy se setkají a vyslechnou zadání (briefy). Zadání jsou přitom do konání briefing session utajena. Zadání jsou zpravidla tematicky zaměřena tak, aby jejich cílem byla propagace či podpora charitativní organizace nebo všeobecně prospěšné myšlenky.
Den 1 – zpracování zadání – soutěžní týmy pracují samostatně (nikdo jim nesmí pomáhat) dle jejich uvážení z hlediska místa i způsobu. Při zpracovávání zadání mohou soutěžní týmy využít přístup do fotobanky určené Vyhlašovatelem případně vlastní obsah (fotografie, hudba, video). Veškerý obsah fotobanky je soutěžícím zpřístupněn výhradně pro účely zpracování zadání v soutěži a nejsou oprávněni její obsah využívat pro jakékoli jiné účely.
Den 2 – povinné odevzdání soutěžní práce:
v kategorii Digital – soutěžní prací je prezentační board integrované komunikační strategie v digitálních médiích v anglickém jazyce;
v kategorii Marketers – soutěžní prací je prezentace nového produktu/služby a písemné zdůvodnění v anglickém jazyce;
v kategorii Media – soutěžní prací je prezentace inovativní komunikační strategie a písemné zdůvodnění v anglickém jazyce;
v kategorii PR – soutěžní prací je prezentace kreativní PR kampaně a písemné zdůvodnění v anglickém jazyce.
v kategorii Print – soutěžní prací je tiskový inzerát a písemné zdůvodnění v anglickém jazyce.
Každý soutěžní tým je povinen odevzdat soutěžní práci v průběhu Dne 2, a to nejpozději do hodiny určené organizačním výborem. Čas odevzdání soutěžních prací bude stanoven v podrobných informacích, které soutěžící obdrží v dostatečném předstihu před konáním soutěže.
Den 3 – rozhodování odborné poroty a následné vyhlášení vítězných týmů jednotlivých soutěžních kategorií.
– povinná prezentace (pro soutěžní kategorie Marketers, Media, Digital a PR) – prezentace probíhá v angličtině. Každý soutěžní tým má 5 minut na prezentaci strategie a posléze následuje 5 minut pro dotazy odborné poroty;
3.3 Jednotlivé soutěžní týmy pracují v průběhu soutěže samostatně, tj. bez podpory dalších osob či společností/organizací, v nichž soutěžící pracují. Každý soutěžní tým je povinen předložit své vlastní (originální) řešení zadání (briefu). Jednou z hlavních podmínek pro vítězství v jednotlivé soutěžní kategorii je soutěžní práce, která se svým zpracováním co nejvíce blíží specifikům zadání.
3.4 V každé soutěžní kategorii rozhodne odborná porota vždy o vítězném týmu a zpravidla i o umístění jiných soutěžních týmů na místě druhém a třetím. O dalším pořadí v soutěži se nerozhoduje. Druhé a třetí místo v soutěžní kategorii může být rovněž uděleno i více soutěžním týmům. Porota může udělit také jedno či více čestných uznání (tzv. Honorary mention).
3.5 V soutěžních kategoriích Marketers, Media, Digital a PR udělí při hodnocení příslušní porotci odborné poroty jednotlivým soutěžním pracím dle vlastního volného uvážení 3 body, 2 body a 1 bod, a to v závislosti na pořadí, které soutěžním pracím navrhují (1. místo 3 body, 2. místo 2 body, 3. místo 1 bod). Následně se přidělené body sečtou a výsledné pořadí bude sloužit k diskuzi Odborné poroty. Jako vítězný tým bude určen ten tým, jehož práce získala nejvíce bodů. V případě, že zvítězí více soutěžních týmů (shodné bodové hodnocení na prvním místě v soutěžní kategorii), vítězný tým je z těchto týmů určen prostou většinou hlasů porotců, při rovnosti hlasů nebo jiné nemožnosti určení vítězného týmu je vítězný tým vybrán losem.
3.6 V soutěžní kategorii Print rozhoduje odborná porota dle vlastního volného uvážení tak, že po poradě vždy vybere vítězný tým a zpravidla rozhodne o soutěžním týmu na místě druhém a třetím. Druhé i třetí místo může být rovněž sdílené. Odborná porota o umístění soutěžních týmů společně diskutuje a následně hlasuje, přičemž vítězný tým je určen prostou většinou hlasů porotců, při rovnosti hlasů je vítězný tým vybrán losem.
3.7 Vítězný tým a týmy na druhém a třetím místě z každé kategorie získají možnost účasti na Winners campu. Vítězný tým v každé kategorii získává právo reprezentovat Česko ve světové soutěži, která se zpravidla koná v červnu v Cannes během festival Cannes Lions.
3.8 Pro účast Vítězného týmu ve světové soutěži Young Lions je nutné uhradit delegátský pas opravňující k účasti v této soutěži a na festivalu Cannes Lions. Vítěznému týmu v kategorii, která má hlavního partnera (Main Partner), je tento delegátský pas uhrazen Vyhlašovatelem soutěže díky tomuto partnerovi. V kategorii bez hlavního partnera Vyhlašovatel poskytne Vítěznému týmu příspěvek na úhradu delegátského pasu v hodnotě případných zaplacených soutěžních poplatků 21. (dvacátým prvním) a každým dalším soutěžním týmem.
4. Podmínky účasti a způsob přihlášení do soutěže
4.1 Přihlašovatelem soutěžních týmů do soutěže může být jakákoli fyzická nebo právnická osoba, zejména mediální, reklamní, digitální nebo PR agentura, zadavatel či samotní soutěžící.
4.2 Do soutěže se mohou přihlásit jen takové dvoučlenné soutěžní týmy, ve kterých oba členové dosahují nejvýše věku 30 let (včetně), a to v době ke dni ukončení mezinárodního festivalu Cannes Lions pro daný rok. Pro rok 2025 to znamená, že soutěžící musí být narozeni 20. 6. 1994 a později. Podmínkou účasti v soutěži je výborná znalost anglického jazyka mluvenou i písemnou formou. Úroveň znalosti anglického jazyka bude v soutěžních kategoriích Marketers, Media, Digital a PR prověřena ze soutěžních prací ve formě zpracovaných prezentací. Organizační výbor si tímto vyhrazuje pravomoc rozhodnout o úrovni znalosti anglického jazyka soutěžících.
4.3 Přihláška obsahuje:
Přihlašovatel soutěžního týmu:
jméno, příjmení, název firmy, pracovní pozice, e-mail, telefon, název, adresa, IČ, DIČ;
1. člen přihlášeného týmu:
jméno, příjmení, název společnosti, pracovní pozice, pracovní e-mail, soukromý email, telefon, datum narození, doklad o věku (kopie nebo scan pasu nebo občanského průkazu);
2. člen přihlášeného týmu:
jméno, příjmení, název společnosti, pracovní pozice, pracovní e-mail, soukromý email, telefon, datum narození, doklad o věku (kopie nebo scan pasu nebo občanského průkazu).
4.4 Jeden přihlašovatel může přihlásit libovolný počet soutěžních týmů do kterékoliv kategorie.
4.5 Přihlášený soutěžní tým bude do soutěže přijat za předpokladu, že přihlašovatel v daném termínu na internetových stránkách soutěže www.younglions.cz/registration vyplní úplně a pravdivě elektronickou přihlášku (v rozsahu na internetových stránkách uvedeném) a podle podmínek uvedených v tomto soutěžním řádu. Po vyplnění přihlášky na internetových stránkách bude
– jednotlivým soutěžícím rozeslán e-mail s žádostí o potvrzení účasti soutěžících v soutěži. Jednotliví soutěžící jsou povinni svou účast v soutěži potvrdit obratem, nejpozději do 3. 3. 2025, a to odesláním odpovědi na takto zaslaný e-mail;
– přihlašovateli odeslán e-mail s výzvou k úhradě přihlašovacího poplatku, který je povinen zaplatit nejpozději do termínu uvedeného v článku 6 soutěžního řádu.
4.6 Odesláním e-mailů ze strany Vyhlašovatele dle předchozího odstavce vzniká soutěžícím právo na účast v soutěži a povinnost přihlašovatele zaplatit přihlašovací poplatek. Přihlašovatel zároveň s vyplněním přihlášky potvrzuje, že se seznámil s podmínkami soutěže, souhlasí se soutěžním řádem a že jím přihlášené týmy splňují všechna kritéria určená soutěžním řádem a zároveň prohlašuje, že je oprávněn soutěžící do soutěže přihlásit. Soutěžící odesláním potvrzovacího e-mailu potvrzují správnost přihlašovaných údajů, souhlas s obsahem tohoto soutěžního řádu a potvrzují, že jsou způsobilí se soutěže účastnit.
4.7 Přihlášené soutěžní týmy budou podrobně informovány o dalším průběhu a podmínkách soutěže v dostatečném předstihu před datem konání soutěže, a to prostřednictvím e-mailů uvedených v přihlášce.
5. Poplatky
5.1 Poplatek za přihlášení 1 soutěžního týmu do 1 kategorie činí 16.000 Kč + zákonné DPH.
5.2 Organizační výbor má právo vyřadit ze soutěže ty soutěžní týmy, za které přihlašovatel neuhradí přihlašovací poplatek ve stanoveném termínu, nejpozději však do čtvrtku 6. 3. 2025 (včetně). Za úhradu se považuje připsání poplatku na účet vyhlašovatele soutěže, tj. bankovní účet č.4220391339/0800, vedený u České spořitelny, a.s.
6. Termíny
- Otevření přihlášek: 20. 1. 2025
- Warmup event Q&A (online): 4. 2. 2025
- Uzávěrka přihlášek: 28. 2. 2025
- Warmup event Workshop (online): 4. 3. 2025
- Úhrada přihlašovacích poplatků: do 6. 3. 2025
- Zadání (Brief) pro všechny soutěžní kategorie: 14. 3. 2025
- Prezentace, porota a vyhlášení vítězů soutěžní kategorie Media (online): 17. 3. 2025
- Prezentace, porota a vyhlášení vítězů soutěžní kategorie Digital (online): 18. 3. 2025
- Prezentace, porota a vyhlášení vítězů soutěžní kategorie PR (online): 19. 3. 2025
- Porota a vyhlášení vítězů soutěžní kategorie Print (online): 20. 3. 2025
- Prezentace, porota a vyhlášení vítězů soutěžní kategorie Marketers (online): 21. 3. 2025
- Awards & Networking Night: 24. 3. 2025
- Winners camp (online): 16.-17.5.2025
7. Závěrečná ustanovení
7.1 V případě, že organizační výbor rozhodne, že je soutěžní tým či soutěžící diskvalifikován ze soutěže, protože nesplňuje podmínky soutěžního řádu nebo nerespektuje jiná rozhodnutí organizačního výboru, nemá přihlašovatel právo na vrácení přihlašovacího poplatku.
7.2 Podání protestu – soutěžní tým nebo soutěžící je oprávněn vznést námitky proti průběhu soutěže, a to písemnou formou, nejpozději do sedmi dnů ode dne skončení soutěže, tj. ode dne 31. 3. 2025. Protest musí být doručen Organizačnímu výboru soutěže. Organizační výbor projedná protest do 14 dnů ode dne jeho doručení a soutěžní tým nebo soutěžícího informuje o přijatých opatřeních.
7.3 Přihlašovatel bere na vědomí a zavazuje se informovat příslušné osoby o tom, že Vyhlašovatel hodlá pořizovat obrazové a zvukové záznamy a umisťovat je v médiích (včetně internetu) a v propagačních a reklamních materiálech, a to po dobu min 8 let od slavnostního vyhlášení vítězů této soutěže. Soutěžící souhlasí s pořizováním, používáním a zveřejňováním fotografií a videozáznamů své osoby, příp. jiných zvukových či obrazových materiálů pořízených během soutěže dle věty předchozí a dávají Vyhlašovateli souhlas s jejich použitím způsobem a v rozsahu uvedeném výše. Soutěžní týmy, tj. oba soutěžící v rámci soutěžního týmu, se rovněž zavazují poskytnout Vyhlašovateli v této souvislosti vhodnou a nutnou součinnost, tj. vhodně participovat při pořizování fotografií, natáčení audio a videozáznamů, apod. Na základě neposkytnutí součinnosti dle věty předchozí může Vyhlašovatel nebo organizační výbor rozhodnout o vyloučení, resp. diskvalifikaci soutěžního týmu
7.4 V souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „zákon o ochraně osobních údajů“), uděluje každý přihlašovatel za sebe a v zastoupení zúčastněných osob Vyhlašovateli, jakožto správci, souhlas se zařazením osobních údajů sdělených přihlašovatelem vyhlašovateli v průběhu soutěže, a to v rozsahu, jak jsou uvedeny odst. 4.3 tohoto soutěžního řádu (dále jako „údaje“), do databáze vyhlašovatele s jejich následným zpracováním, a to pro účely vyhodnocení soutěže, pro účely zveřejnění výsledků soutěže, pro marketingové a PR účely Vyhlašovatele, a to včetně zasílání obchodních sdělení prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004 Sb., a dále pro účely prokázání souhlasu se zpracováním osobních údajů pro tyto účely, a to na dobu neurčitou s tím, že k těmto údajům mohou být přiřazeny i další údaje. Přihlašovatel bere na vědomí, že on i soutěžící mají práva stanovená v § 12 a 21 zákona o ochraně osobních údajů, tedy že zejména mohou požádat o informaci o zpracování svých osobních údajů, jakož i požádat o vysvětlení či nápravu v případě, že zjistí nebo se domnívají, že Vyhlašovatel provádí zpracování jejich osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se zákonem.
7.6 Vyhlašovatel je oprávněn soutěž kdykoli zrušit.
7.7 Soutěžící tímto udělují Vyhlašovateli souhlas k bezúplatnému užití všech svých soutěžních prací, a to pro účely propagace činnosti Vyhlašovatele a propagace jiných Vyhlašovatelem pořádaných soutěží, přičemž časový a územní rozsah tohoto oprávnění není omezen. Soutěžící dále udělují souhlas k bezúplatnému užití všech soutěžních prací organizacemi (společnostmi), jejichž propagace byla předmětem soutěžních prací, přičemž časový a územní rozsah tohoto oprávnění není omezen. Soutěžící jsou povinni respektovat při zpracování soutěžní práce práva třetích osob, zejména práva autorská a jiná práva duševního vlastnictví. Soutěžící v této souvislosti odpovídají Vyhlašovateli, jakož i dotčeným třetím osobám za případná jimi způsobená porušení či ohrožení práv třetích osob (např. autorské právo, obchodní tajemství atd.) v souvislosti s účastí v soutěži či zpracováním soutěžní práce.
7.8 Soutěžící, který se do soutěže přihlásil mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, je oprávněn od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření, a to i bez udání důvodu, na základě jednoznačného prohlášení učiněného prostřednictvím vzorového formuláře, který je dostupný na internetových stránkách Vyhlašovatele a/nebo prostřednictvím dopisu zaslaného na adresu Lionhearted s.r.o., Mánesova 1602/56, Vinohrady, 120 00 Praha 2
7.9 Ust. § 1753 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku se nepoužije.
V Praze dne 15. 1. 2025
Preamble
Mission and objective of the competition
Young Lions is a prestigious competition and training program for young brand communications professionals under the age of 31 that develops their desire and ability to give their best and create excellent communications solutions.
Young Lions develops creative thinking and the key skills and abilities needed to become top professionals in the industry. It offers growth opportunities to people from all types of agencies, freelancers and advertisers in five categories - Digital, Marketers, Media, PR and Print. With its hands-on format, it delivers a unique self-discovery and self-development experience. Participants will form teams of two and are given a brief to create a campaign proposal, usually focused on charities, non-profit organizations or general good causes or CSR programs, and have 24 hours to work on and submit it. Their task is to come up with the most original (creative) solution and then present it to a panel of experts in five minutes. The judges will select a winner and during the Feedback sessions, the judges discuss based on what they selected the winner and are prepared to break down each entry with each participant with the intention of being able to think more creatively and critically.
1. Promoter and competition authorities
1.1 The promoter of the Competition is Lionhearted s.r.o., company ID: 049 05 300, with registered office at Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Prague 2 (hereinafter referred to as "Lionhearted" or "Promoter"), which is the official representative of the Cannes Lions Festival in the Czech Republic and issues these Competition rules as the binding framework of the Competition. Competitors acknowledge and agree that the Promoter may unilaterally amend these Competition rules. In such case, the amendment shall be effective upon publication on the Promoter's website - www.younglions.cz.
1.2 For the purposes of these Competition rules, the following terms shall mean:
a) the Promoter: the company Lionhearted r.o., company ID: 049 05 300, with registered office at Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Prague 2; correspondence address Mánesova 1602/56, 120 00 Prague 2 - Vinohrady;
b) Competition: national round of the Young Lions 2025 competition;
c) Competition team: two persons (competitors) entered in the competition who participate in the competition under the conditions set out in these Competition rules;
d) Competitor: a member of a Competition team for whom the applicant pays the fee specified in paragraph 5.1 of these Competition rules;
e) Competition Categories: the categories in which the Competition is conducted, i.e. Digital, Marketers, Media, PR and Print;
f) Brief: the brief (task) that the Competition team is assigned to work on;
g) Briefing session: the process of assigning the brief to the competitors to work on;
h) Competition work: a developed work based on the brief, which the Competition team independently creates and submits by the deadline;
i) Winning team: the first-placed team in a given competition category whose members have also reached the required level of English language proficiency;
j) Competition authorities: the organizing committee and the juries for each competition category.
1.3 The competition organizer appoints the competition bodies, which are the organizing committee and the expert juries for each category.
1.4 The organizing committee shall ensure the running of the competition and the accompanying activities. In particular, the organizing committee assesses whether the entered teams are properly registered and supervises the course of the competition (according to these Competition rules), and in particular decides on the possible disqualification of a Competition team or individual competitors from the competition if the Competition team or competitor does not meet the conditions set out in these Competition rules. In the event of disqualification of one of the competitors, the other competitor may continue in the competition if he/she has a substitute who meets the conditions set out in these Competition rules. The organizing committee may reserve the right to decide on other matters not explicitly provided for in these Competition rules.
1.5 The expert jury consists of the president of the jury and usually four other jurors, i.e. the jury consists of five members in total. The jury deals with its own evaluation of the entries in a given category. The jurors carry out the evaluation of the individual competition entries for the promoter.
1.6 The president of the jury is involved in the development of the brief, which is confidential until the moment of the assignment, both in relation to the competitors and in relation to the other members of the jury and is also involved in the briefing session. The President of the Jury also represents the Jury, chairs the Jury meetings and, in consultation with the other members of the Jury, determines the voting method and criteria and manages the voting process.
1.7 In order to ensure the transparency of the competition, the Promoter will ensure that the names of the individual jury members, as well as the names of the members of the organizing committee, are published on the competition website www.younglions.cz by 7 March 2025 at the latest.
2. Competing teams and competition categories
2.1 The competition is open to two-person teams with competitors aged 31 years and younger (born 20 June 1994 and later).
2.2 The following competition categories are open:
Digital - a competition category designed for anyone working in digital strategy development (especially strategy planner, content marketing manager, social media manager, PPC specialist, web designer/technologist or copywriter) including freelancers or advertisers; maximum capacity is 26 teams in the category;
Marketers - a competition category suitable for anyone working in the field of communication strategy development for advertisers (especially brand/product management, communication/media management). Competitors employed by advertising agencies or freelancers are not allowed to compete in this category; maximum capacity is 26 teams in the category;
Media - a competition category suitable for anyone working in the field of communication strategy development (especially strategy/communication/media planning, idea creation, account management, media buying, market analyst/researcher or account planning), including freelancers or advertisers; maximum capacity is 26 teams in the category;
PR - a competition category suitable for anyone working in PR (especially strategy/media planning, account management, communications and PR management) including freelancers or advertisers; maximum capacity is 26 teams in the category;
Print - a competition category suitable for anyone working in the field of advertising creation (especially idea making, creative directing, art directing or copywriting) including freelancers or advertisers; maximum capacity is 40 teams in the category;
2.3 Competitors are primarily recruited from communications, digital, media and PR agencies and sponsors. Freelancers in the marketing and communications industry are also eligible to compete. Competition teams can be created on purpose for this competition only, regardless of the company they work for.
2.4 There is no limit to the number of Competition teams sent from one company.
2.5 One Competition team, or its competitors, is entitled to compete in one competition category.
2.6 The Promoter reserves the right to determine the maximum number of teams participating in each competition category. It also reserves the right to cancel a competition category in the event of a small number of entries, usually less than fifteen teams in a given competition category.
3. Jury and evaluation method
3.1 The ranking of the teams in each competition category is decided by an expert jury. For each competition category, a separate jury is set up to judge the entries and select the winning team.
3.2 The competition process in each competition category is as follows:
Day 1 - briefing session - The Competition teams meet and listen to the briefs. The briefs are kept secret until the briefing session. The briefs are usually themed to promote or support a charitable organization or general idea.
Day 1 - processing of the brief - the teams work independently (no one is allowed to help them) at their discretion in terms of location and method. When working on the assignment, teams can use access to the photo library designated by the Promoter or their own content (photos, music, video). All content of the photo library is made available to the competitors solely for the purpose of processing the competition entry and they are not entitled to use its content for any other purpose.
Day 2 - mandatory submission of the competition entry:
In the Digital category - the competition entry is a presentation board of an integrated communication strategy in digital media in English language;
in the Marketers category - the competition entry is a presentation of a new product/service and a written justification in English;
in the Media category, the competition entry is a presentation of an innovative communication strategy and a written justification in English;
in the PR category, the competition entry is a presentation of a creative PR campaign and a written justification in English.
in the Print category, the competition entry is a print advertisement and a written justification in English.
Each Competition team is required to submit their competition entry during Day 2, no later than the time specified by the organizing committee. The time of submission of the competition entries will be specified in the detailed information provided to the competitors well in advance of the competition.
Day 3 - judging by the expert jury and subsequent announcement of the winning teams of each competition category.
- mandatory presentation (for the competition categories Marketers, Media, Digital and PR) - the presentation is in English. Each Competition team has 5 minutes to present their strategy, followed by 5 minutes for questions from the expert jury;
3.3 Individual Competition teams work independently during the competition, i.e., without the support of other people or companies/organizations in which the competitors work. Each Competition team is required to submit its own (original) solution to the brief. One of the main conditions for winning in each competition category is a competition entry that is as close as possible to the specifics of the brief.
3.4 In each competition category, the expert jury will always decide on the winning team and, as a rule, on the second and third place of other teams. No other ranking in the competition is decided. Second and third place in a competition category may also be awarded to more than one team. The jury may also award one or more honorary mentions.
3.5 In the Marketers, Media, Digital and PR competition categories, the respective jury members will award 3 points, 2 points and 1 point to the individual competition entries at their discretion, depending on the ranking they propose for the entries (1st place 3 points, 2nd place 2 points, 3rd place 1 point). The points awarded will then be added together and the final ranking will be used for discussion by the Jury. The winning team will be the team whose entry scores the most points. In the event of multiple winning teams (tied for first place in a competition category), the winning team is determined by a simple majority vote of the judges; in the event of a tie or other inability to determine a winning team, the winning team is selected by lot.
3.6 In the Print competition category, the jury shall exercise its discretion to select the winning team in each case after jury meeting and shall normally decide on the second and third place teams. Second and third place may also be shared. The expert jury discusses the placement of the competing teams together and then votes, with the winning team being determined by a simple majority of the jurors, and in the event of a tie, the winning team is selected by lot.
3.7 The winning team and the second and third place teams from each category will receive the opportunity to attend the Winners Camp. The winning team in each category receives the right to represent the Czech Republic in the world competition, which usually takes place in June in Cannes during the Cannes Lions Festival.
3.8 In order for the Winning Team to participate in the Young Lions World Competition, it is necessary to pay for a delegate pass allowing participation in this competition and at the Cannes Lions Festival. The Winning Team in a category that has a Main Partner is paid for this delegate pass by the Competition Promoter thanks to this partner. In a category without a Main Partner, the Promoter will provide the Winning Team with a contribution towards the Delegate Passport worth the value of any Competition Fees paid by the 21st (twenty-first) and each following Competition Team.
4. Conditions of participation and how to enter the competition
4.1 Any physical or legal person, in particular a media, advertising, digital or PR agency, a sponsor, or the Competitors themselves, can be an applicant for the competition.
4.2 Only two-person teams in which both members are aged 30 years (inclusive) or below at the time of the closing date of the Cannes Lions International Festival for that year may enter the Competition. For 2025 this means that competitors must have been born on or after 20 June 1994. Excellent knowledge of the English language, both spoken and written, is a prerequisite for participation in the competition. The level of English language proficiency will be tested in the Marketers, Media, Digital and PR categories from the competition entries in the form of prepared presentations. The Organizing committee hereby reserves the right to decide on the level of English language proficiency of the competitors.
4.3 The entry form shall include:
Applicant of the Competition team:
Name, surname, company name, job title, e-mail, telephone, address, company ID, VAT number;
1st member of the registered team:
Name, surname, company name, job title, work e-mail, private e-mail, phone, date of birth, proof of age (copy or scan of passport or ID card);
2nd member of the registered team:
Name, surname, company name, job title, work e-mail, private e-mail, phone, date of birth, proof of age (copy or scan of passport or ID card).
4.4 One applicant may enter any number of teams in any category.
4.5 An entered Competition team will be admitted to the Competition provided that the applicant completes the online application form (to the extent specified on the website) fully and truthfully on the Competition website www.younglions.cz/registration by the deadline and in accordance with the terms and conditions set out in these Competition rules. Once the application form has been completed on the website:
- an e-mail will be sent to each competitor asking them to confirm their participation in the competition. Individual competitors are required to confirm their participation in the competition by sending a reply to the e-mail sent to them by 3 March 2025 at the latest;
- an e-mail will be sent to the applicant requesting payment of the entry fee, which must be paid no later than the deadline specified in Article 6 of the Competition rules.
4.6 The sending of the e-mails by the Promoter according to the previous paragraph entitles the competitors to participate in the competition and obliges the applicant to pay the entry fee. By completing the application form, the applicant confirms that he/she has read the terms and conditions of the competition, agrees to the Competition rules and that the teams entered by him/her meet all the criteria set out in the Competition rules and declares that he/she is entitled to enter the competition. By sending a confirmation e-mail, the competitors confirm the accuracy of the data they have entered, agree to the contents of these Competition rules, and confirm that they are eligible to participate in the Competition.
4.7 The registered Competition teams will be informed in detail about the further course and conditions of the competition well in advance of the date of the competition via the e-mails provided in the application form.
5. Fees
5.1 The fee for entering 1 team in 1 category is 16.000 CZK + statutory VAT.
5.2 The Organizing committee has the right to exclude from the competition those teams for which the applicant fails to pay the entry fee by the deadline, but no later than Thursday 6 March 2025 (inclusive). The payment shall be deemed to be the crediting of the fee to the account of the competition organizer being the bank account No. 4220391339/0800, kept at Česká spořitelna, a.s.
6. Dates
- Opening of applications: 20 January 2025
- Warmup event Q&A (online): 4 February 2025
- Application deadline: 28 February 2025
- Warmup event Workshop (online): 4 March 2025
- Payment of application fees: until 6 March 2025
- Brief for all competition categories: 14 March 2025
- Presentation, jury and announcement of the winners of the Media category (online): 17 March 2025
- Presentation, jury and announcement of the winners of the Digital category (online): 18 March 2025
- Presentation, jury and announcement of the winners of the PR category (online): 19 March 2025
- Jury and announcement of the winners of the Print category (online): 20 March 2025
- Presentation, jury and announcement of the winners of the Marketers category (online): 21 March 2025
- Awards & Networking Night: 24 March 2025
- Winners camp (online): 16 -17 May 2025
7. Final Provisions
7.1 In the event that the Organizing committee decides that a team or competitor is disqualified from the competition because it does not meet the conditions of the Competition rules or does not respect other decisions of the Organizing committee, the applicant shall not be entitled to a refund of the entry fee.
7.2 Lodging a protest - a competition team or a competitor is entitled to lodge an objection to the Competition in writing within seven days of the end of the Competition, i.e. from 31 March 2025. The Organizing committee shall consider the protest within 14 days of its receipt and inform the team or competitor of the action taken.
7.3 The Applicant acknowledges and undertakes to inform the relevant persons that the Promoter intends to make visual and audio recordings and place them in the media (including the internet) and in promotional and advertising materials, for a minimum period of 8 years from the date of the award ceremony of this Competition. The Competitors agree to take, use and publish photographs and video recordings of their person or other audio or visual material taken during the Competition in accordance with the preceding sentence and give the Promoter permission to use them in the manner and to the extent set out above. The Competition teams, i.e. both competitors within the Competition team, also undertake to provide the Promoter with appropriate and necessary assistance in this context, i.e. to participate appropriately in taking photographs, making audio and video recordings, etc. In case of failure to provide the cooperation according to the preceding sentence, the Promoter or the Organizing committee may decide to exclude or disqualify the competing team.
7.4 In accordance with Act No. 101/2000 Coll, on the protection of personal data, as amended (hereinafter referred to as the "Personal Data Protection Act"), each applicant, for himself/herself and on behalf of the participating persons, grants the Promoter, as the controller, consent to the inclusion of the personal data communicated by the applicant to the Promoter during the competition, to the extent specified in par. 4.3 of these Competition rules (hereinafter referred to as "data"), into the database of the Promoter with their subsequent processing for the purposes of the evaluation of the competition, for the purposes of the publication of the results of the competition, for marketing and PR purposes of the Promoter, including the sending of commercial communications by electronic means pursuant to Act No. 480/2004 Coll, as well as for the purpose of demonstrating consent to the processing of personal data for these purposes, for an indefinite period of time, with the proviso that other data may be associated with these data. The applicant acknowledges that he/she and the competitors have the rights set out in Sections 12 and 21 of the Data Protection Act, i.e. in particular that they may request information about the processing of their personal data, as well as request an explanation or remedy if they discover or believe that the Promoter is processing their personal data in a way that is contrary to the protection of the private and personal life of the data subject or contrary to the law.
7.6 The Promoter is entitled to cancel the Competition at any time.
7.7 The Competitors hereby grant the Promoter permission to use all their entries free of charge for the purposes of promoting the Promoter's activities and promoting other competitions organized by the Promoter, while the time and territorial scope of this authorization is not limited. The Competitors also grant consent to the gratuitous use of all Competition entries by the organizations (companies) whose promotion was the subject of the Competition entries, while the time and territorial scope of this authorization is not limited. Competitors are obliged to respect the rights of third parties, in particular copyright and other intellectual property rights, in the processing of the Competition entry. In this context, the Competitors shall be liable to the Promoter as well as to the third parties concerned for any infringements or threats to third party rights (e.g. copyright, trade secrets, etc.) caused by them in connection with their participation in the Competition or the processing of the Competition entry.
7.8 A Competitor who has entered the Competition outside the scope of his/her business activity or outside the scope of his/her independent exercise of his/her profession is entitled to withdraw from the Contract within 14 days of its conclusion, even without giving any reason, on the basis of an unequivocal declaration made using the model form available on the Promoter's website and/or by letter sent to Lionhearted s.r.o., Mánesova 1602/56, Vinohrady, 120 00 Prague 2
7.9 Section 1753(2) of Act No. 89/2012 Coll., Civil Code, is not applicable.
In Prague on 15 January 2025